Manuál

Automatické správy

Teraz si ukážeme jednu z tých naozaj zaujímavejších funkcií Foxydesku – automatické správy. Vďaka tejto lišiackej funkcii dokáže Foxydesk pracovať za vás a ušetriť váš drahocenný čas. Okrem toho správnym využitím dokáže zvýšiť aj konverzný pomer vašich stránok a to už sa hodí, nie? Predstavte si nasledujúcu situáciu: návštevník, ktorý si chce kúpiť kvalitné pneumatiky prišiel na váš web a snaží sa zistiť čo najviac informácií, aby sa rozhodol, ktorá značka bude pre neho tá pravá. Vy tento týždeň máte veľký výpredaj pneumatík Barum a nastavili ste si vo Foxydesku automatickú správu, ktorá pošle návštevníkovi zľavový kód, ak o danú kategóriu prejaví záujem (číta si ju napr. dlhšiu dobu). Náš návštevník sa dostane na spomínanú stránku a príde mu do chatu od operátora zaujímavá ponuka – návštevníka to zaujme, pošle operátorovi otázku o počte kusov na sklade – konverzáciu už preberá živý operátor, oznamuje návštevníkovi potrebné informácie a zároveň ho odkazuje aj na nové autolekárničky, ktoré majú skvelé recenzie. A výsledok? Vďaka vašej „automatickej proaktivite“ ste z prehliadajúceho návštevníka urobili nakupujúceho zákazníka, ktorý navyše nakúpil aj to, čo pôvodne nemal v pláne. To je len malý príklad toho, čo môžete šikovným využitím automatických správ získať. A ako na to? Na to sa pozrieme v tomto článku.

Automatizácia – to je o čo tu ide

Automatické správy nájdete v položke Automatizácia, kde na pridanie novej správy stačí kliknúť na tlačidlo pridať. Dostanete sa do rozhrania automatických správ, kde hore vľavo zadajte názov a popis. Vpravo máte na výber, kedy automatickú správu spúšťať 1) ak je widget viditeľný 2) ak je widget otvorený používateľom 3) ak konverzáciu začal používateľ. Pod tým máte možnosť nastaviť, či sa správa má spustiť keď a) všetky podmienky boli splnené b) aspoň niektorá z podmienok bola splnená.

Samotné podmienky nájdete pod ohraničeným boxom a môžete ich neobmedzene pridávať kliknutím na modré tlačidlo +.

Všetky podmienky sú vypísané tu:

PodmienkaPopisPríklad
V danú hodinuNastaví určitú hodinu ako podmienku. Je možné napr. nastaviť "hodina väčšia ako 13:00"Týmto spôsobom sa dá napr. personalizovať oslovenie návštevníka "dobré ráno/dobrý večer"
V daný deňNastaví deň v týždni ako podmienkuVďaka tejto podmienke môžete napr. návštevníkom na konci týždňa priať príjemne prežitý víkend
MesiacNastaví mesiac v roku ako podmienkuMôžete využiť napr. na prianie k Vianociam v decembri
Oneskorenie na webeKontroluje, ako dlho strávil návštevník na webe (súčet všetkých podstránok)Týmto spôsobom možno cieliť na návštevníkov, ktorí blúdia na vašom webe a hľadajú nejaké informácie
Oneskorenie na stránkeKontroluje strávený čas na danej podstránke (vyresetuje sa po kliknutí na inú podstránku)Vďaka tejto podmienke môžete napr. zacieliť na všetkých návštevníkov, ktorí si dlho prezerajú špecifický produkt a ponúknuť im napríklad zľavový kód či asistenciu
IP adresaPodmienka podľa návštevníkovej IP adresy. Môžete použiť napr. Len "obsahuje" nejaké čísloUrčené pre pokročilejších používateľov. Týmto spôsobom môžete cieliť na niektorých firemných zákazníkov, ak poznáte rozsah ich IP adries
MestoNastaví podmienku podľa aktuálneho mesta návštevníka. Je nutné zadávať v angličtineMôžete využiť napr. ak ste práve otvorili novú pobočku v Prahe, a chcete informovať zákazníkov
KrajinaPodmienka podľa geolokácie (krajina) návštevníkaMôžete si tak vyfiltrovať napr. návštevníkov z Českej republiky a informovať ich, že tovar zasielate aj do ich krajiny
Počet návštevKontroluje počet návštev daného návštevníkaTýmto spôsobom môžete zacieliť na vracajúcich sa zákazníkov a ponúknuť im vernostnú zľavu
Počet konverzáciíPodmienka podľa celkového počtu konverzácií daného návštevníkaMôžete vyfiltrovať návštevníkov, ktorí s vami ešte nikdy nehovorili
URL webuURL webu, na ktorej sa práve návštevník nachádza. Možno použiť operátor "obsahuje" výrazVhodné použitie pri nejakej špecifickej podstránke – pokiaľ ju návštevník navštívi, ponúknete mu pomoc či zľavový kód
NadpisPodmienka podľa nadpisu (title) stránkyRovnaké využitie ako v prípade URL
ReferrerURL stránka, z ktorej návštevník prišiel na aktuálnu stránkuMôžete vyfiltrovať napr. všetkých návštevníkov, ktorí sa dostali na váš web cez portál Heureka a ponúknuť im pomoc či špeciálnu ponuku
PrehliadačPodmienka podľa webového prehliadača návštevníkaMôžete napr. automaticky upozorniť všetkých návštevníkov, ktorí používajú Internet Explorer, že sa im web nebude zobrazovať správne
Operačný systémPodmienka podľa operačného systému návštevníkaTýmto spôsobom si môžete vyfiltrovať všetkých návštevníkov, ktorí používajú Android alebo iOS, a ponúknuť im mobilnú aplikáciu
Návštevník chatujeJe pravda/nie je pravda, že návštevník chatujeMôžete tak pri každej správe zamedziť, aby sa automatická správa odoslala aj tým návštevníkom, ktorí práve chatujú s operátorom
Návštevník chatovalPodmienka podľa toho, či návštevník v minulosti chatoval s operátorom alebo nieAk už návštevník chatoval, môžete ho osloviť spôsobom "rád vás tu zase vidím"
Návštevník poslal správuJe pravda/nie je pravda, že návštevník v aktuálnej konverzácii poslal správu (vyresetuje sa v každej novej konverzácii)Vhodné napr. na filtráciu návštevníkov, ktorí otvorili chat, ale neposlali žiadne otázky
OddeleniePodmienka podľa zvoleného oddelenia návštevníkomMôžete napr. návštevníkovi poslať správu, nech si prichystá číslo objednávky v prípade, že zvolil reklamačné oddelenie

Praktické príklady

Teóriu máme v malíčku a teraz hurá do praxe. Vypísali sme vám niekoľko príkladov, ako automatické správy využiť.

1. Nová pobočka v Prahe

Predstavte si, že ste tento mesiac otvorili pobočku v Prahe – Holešoviciach a chceli by ste jej návštevnosť podporiť aj na webe. Ako na to? Jednoducho:

  • Vytvoríte novú podmienku s názvom „Nová pobočka“.
  • Nastavíte spustenie, keď je widget viditeľný.
  • Spustiť s podmienkou > platí pre všetky podmienky.
  • Nastavíte podmienku nie je pravda, že Návštevník chatuje. (Vďaka tomuto sa automatické správy nebudú posielať aj tým návštevníkom, ktorí práve chatujú).
  • Chcete cieliť iba na návštevníkov z Prahy, takže vytvoríte novú podmienku Mesto rovná sa „Prague“ (zadávajte mená miest v angličtine).
  • Zároveň chcete zacieliť na návštevníkov, ktorí hľadajú na webe kontaktné informácie či informácie o pobočkách. Vytvoríte teda novú podmienku URL obsahuje „kontakt“ (vaša kontaktná URL je v tvare https://vasweb.sk/kontakt/mycontact645.php).
  • Hotovo! Po uložení sa automatická správa bude zobrazovať len obyvateľom Prahy, ktorí prídu na kontaktné podstránku.

2. Ponuka zľavového kódu počas vianočného obdobia

  • Vytvoríte novú podmienku s názvom „Zľavový kód“.
  • Nastavíte spustenie, keď je widget viditeľný.
  • Spustiť s podmienkou > platí pre všetky podmienky.
  • Nastavíte podmienku nie je pravda, že Návštevník chatuje. (Vďaka tomuto sa automatické správy nebudú posielať aj tým návštevníkom, ktorí práve chatujú).
  • Chcete cieliť iba na návštevníkov, ktorí na váš web prišli z portálu Heureka. Nastavíte si teda podmienku Referrer obsahuje „heureka“.
  • Zároveň chcete zacieliť len na návštevníkov, ktorí sa zaujímajú o produkt „Strieborný prsteň X547“. Nastavíte podmienku URL rovná sa https://vasobchod.sk/prstene/strieborny-prsten-x547.
  • Nechcete ponúkať zľavový kód len tak každému, ale len tomu, kto o daný produkt prejaví dostatočný záujem. Nastavíte podmienku Oneskorenie na stránke je vyššie ako 120 (sekúnd).
  • Keďže táto akcia platí len počas vianočnej sezóny, nastavíte si podmienku Mesiac rovná sa december.
  • Chcete byť čo najprofesionálnejší, tak si urobíte niekoľko variantov tejto automatickej správy s iným oslovením podľa dennej hodiny. Nastavíte podmienku V danú hodinu je nižšie ako 12 (pre variant „Dobré ráno,…“).

Toto je len pár príkladov z mnohých, čo je možné vymyslieť. Využite svoje marketingové cítenie a so správami sa doslova vyhrajte! 🙂