Na projekte už bola ukončená zákaznická podpora novým klientom a ďalší vývoj. V prípade otázok nás kontaktujte na info@foxydesk.cz
Tím Foxydesku
Teraz si ukážeme jednu z tých naozaj zaujímavejších funkcií Foxydesku – automatické správy. Vďaka tejto lišiackej funkcii dokáže Foxydesk pracovať za vás a ušetriť váš drahocenný čas. Okrem toho správnym využitím dokáže zvýšiť aj konverzný pomer vašich stránok a to už sa hodí, nie? Predstavte si nasledujúcu situáciu: návštevník, ktorý si chce kúpiť kvalitné pneumatiky prišiel na váš web a snaží sa zistiť čo najviac informácií, aby sa rozhodol, ktorá značka bude pre neho tá pravá. Vy tento týždeň máte veľký výpredaj pneumatík Barum a nastavili ste si vo Foxydesku automatickú správu, ktorá pošle návštevníkovi zľavový kód, ak o danú kategóriu prejaví záujem (číta si ju napr. dlhšiu dobu). Náš návštevník sa dostane na spomínanú stránku a príde mu do chatu od operátora zaujímavá ponuka – návštevníka to zaujme, pošle operátorovi otázku o počte kusov na sklade – konverzáciu už preberá živý operátor, oznamuje návštevníkovi potrebné informácie a zároveň ho odkazuje aj na nové autolekárničky, ktoré majú skvelé recenzie. A výsledok? Vďaka vašej „automatickej proaktivite“ ste z prehliadajúceho návštevníka urobili nakupujúceho zákazníka, ktorý navyše nakúpil aj to, čo pôvodne nemal v pláne. To je len malý príklad toho, čo môžete šikovným využitím automatických správ získať. A ako na to? Na to sa pozrieme v tomto článku.
Automatické správy nájdete v položke Automatizácia, kde na pridanie novej správy stačí kliknúť na tlačidlo pridať. Dostanete sa do rozhrania automatických správ, kde hore vľavo zadajte názov a popis. Vpravo máte na výber, kedy automatickú správu spúšťať 1) ak je widget viditeľný 2) ak je widget otvorený používateľom 3) ak konverzáciu začal používateľ. Pod tým máte možnosť nastaviť, či sa správa má spustiť keď a) všetky podmienky boli splnené b) aspoň niektorá z podmienok bola splnená.
Samotné podmienky nájdete pod ohraničeným boxom a môžete ich neobmedzene pridávať kliknutím na modré tlačidlo +.
Všetky podmienky sú vypísané tu:
Podmienka | Popis | Príklad |
---|---|---|
V danú hodinu | Nastaví určitú hodinu ako podmienku. Je možné napr. nastaviť "hodina väčšia ako 13:00" | Týmto spôsobom sa dá napr. personalizovať oslovenie návštevníka "dobré ráno/dobrý večer" |
V daný deň | Nastaví deň v týždni ako podmienku | Vďaka tejto podmienke môžete napr. návštevníkom na konci týždňa priať príjemne prežitý víkend |
Mesiac | Nastaví mesiac v roku ako podmienku | Môžete využiť napr. na prianie k Vianociam v decembri |
Oneskorenie na webe | Kontroluje, ako dlho strávil návštevník na webe (súčet všetkých podstránok) | Týmto spôsobom možno cieliť na návštevníkov, ktorí blúdia na vašom webe a hľadajú nejaké informácie |
Oneskorenie na stránke | Kontroluje strávený čas na danej podstránke (vyresetuje sa po kliknutí na inú podstránku) | Vďaka tejto podmienke môžete napr. zacieliť na všetkých návštevníkov, ktorí si dlho prezerajú špecifický produkt a ponúknuť im napríklad zľavový kód či asistenciu |
IP adresa | Podmienka podľa návštevníkovej IP adresy. Môžete použiť napr. Len "obsahuje" nejaké číslo | Určené pre pokročilejších používateľov. Týmto spôsobom môžete cieliť na niektorých firemných zákazníkov, ak poznáte rozsah ich IP adries |
Mesto | Nastaví podmienku podľa aktuálneho mesta návštevníka. Je nutné zadávať v angličtine | Môžete využiť napr. ak ste práve otvorili novú pobočku v Prahe, a chcete informovať zákazníkov |
Krajina | Podmienka podľa geolokácie (krajina) návštevníka | Môžete si tak vyfiltrovať napr. návštevníkov z Českej republiky a informovať ich, že tovar zasielate aj do ich krajiny |
Počet návštev | Kontroluje počet návštev daného návštevníka | Týmto spôsobom môžete zacieliť na vracajúcich sa zákazníkov a ponúknuť im vernostnú zľavu |
Počet konverzácií | Podmienka podľa celkového počtu konverzácií daného návštevníka | Môžete vyfiltrovať návštevníkov, ktorí s vami ešte nikdy nehovorili |
URL webu | URL webu, na ktorej sa práve návštevník nachádza. Možno použiť operátor "obsahuje" výraz | Vhodné použitie pri nejakej špecifickej podstránke – pokiaľ ju návštevník navštívi, ponúknete mu pomoc či zľavový kód |
Nadpis | Podmienka podľa nadpisu (title) stránky | Rovnaké využitie ako v prípade URL |
Referrer | URL stránka, z ktorej návštevník prišiel na aktuálnu stránku | Môžete vyfiltrovať napr. všetkých návštevníkov, ktorí sa dostali na váš web cez portál Heureka a ponúknuť im pomoc či špeciálnu ponuku |
Prehliadač | Podmienka podľa webového prehliadača návštevníka | Môžete napr. automaticky upozorniť všetkých návštevníkov, ktorí používajú Internet Explorer, že sa im web nebude zobrazovať správne |
Operačný systém | Podmienka podľa operačného systému návštevníka | Týmto spôsobom si môžete vyfiltrovať všetkých návštevníkov, ktorí používajú Android alebo iOS, a ponúknuť im mobilnú aplikáciu |
Návštevník chatuje | Je pravda/nie je pravda, že návštevník chatuje | Môžete tak pri každej správe zamedziť, aby sa automatická správa odoslala aj tým návštevníkom, ktorí práve chatujú s operátorom |
Návštevník chatoval | Podmienka podľa toho, či návštevník v minulosti chatoval s operátorom alebo nie | Ak už návštevník chatoval, môžete ho osloviť spôsobom "rád vás tu zase vidím" |
Návštevník poslal správu | Je pravda/nie je pravda, že návštevník v aktuálnej konverzácii poslal správu (vyresetuje sa v každej novej konverzácii) | Vhodné napr. na filtráciu návštevníkov, ktorí otvorili chat, ale neposlali žiadne otázky |
Oddelenie | Podmienka podľa zvoleného oddelenia návštevníkom | Môžete napr. návštevníkovi poslať správu, nech si prichystá číslo objednávky v prípade, že zvolil reklamačné oddelenie |
Teóriu máme v malíčku a teraz hurá do praxe. Vypísali sme vám niekoľko príkladov, ako automatické správy využiť.
Predstavte si, že ste tento mesiac otvorili pobočku v Prahe – Holešoviciach a chceli by ste jej návštevnosť podporiť aj na webe. Ako na to? Jednoducho:
Toto je len pár príkladov z mnohých, čo je možné vymyslieť. Využite svoje marketingové cítenie a so správami sa doslova vyhrajte! 🙂
U nás nekupujete zajaca vo vreci. Skúste si najskôr, čo Foxydesk vie. Na zadaný e-mail vám príde aktivačný odkaz.