Vybrať najvhodnejší live chat plugin je celkom jednoduché. Ťažšie je nastaviť ho tak, aby preukázateľne zvýšil záujem zákazníka o vami ponúkaný tovar. Viete ako na to?
V priebehu nákupného procesu na vašom webe sa každý zákazník správa, samozrejme, po svojom. Na vás je, aby ste si jeho správanie osvojili a čo najviac sa mu priblížili. Na to dokonale slúži živý chat, ktorý v mnohých prípadoch priamo ovplyvní návštevníkov nákup, respektíve ho prinúti ho dokončiť. Poďme si ukázať niekoľko osvedčených tipov, ako to dosiahnuť.
Aktívne oslovenie. To je, o čo tu ide
Najzákladnejším pilierom dobre fungujúceho live chatu je aktívne oslovenie zákazníka. Na to vám najlepšie poslúžia vami vytvorené automatické správy, pri ktorých nastavíte, kedy sa majú návštevníkovi zobrazovať. Navyše vplyv týchto správ možno ľahko merať pomocou Google Analytics, ktoré vám ukážu tú správnu cestu. Platí na vašich zákazníkov oslovenie na konci objednávky? Alebo je najlepšie ich osloviť v priebehu nákupu? A aký text funguje najlepšie? Skúšajte, merajte a verte, že sa vám to oplatí. Ak máte návštevníkov aj z iných kútov sveta, myslite aj na nich. Nezabúdajte však, že text, ktorý zákazník uvidí ako prvý, je kľúčový.

Už máte taktiku, teraz to chce grafiku
Staré otrepané príslovie znie: „Šaty robia človeka.“ V prípade aktívnej webovej podpory to platí mnohonásobne. Ak okienko vášho inteligentného chatu nebude dostatočne viditeľné alebo nebude zapadať do celkového grafického konceptu vašej stránky, môžete sa s jeho 100 % fungovaním rozlúčiť.
A prečo vám majú vlastne písať?
Veľmi častým dôvodom, prečo live chat neprináša vytúžené výsledky je to, že zákazník necíti dostatočný dôvod, aby svoju otázku položil. Týmto hlavným dôvodom je magická formula v podobe textu vnútri poľa so statusom dostupnosti podpory. Pokiaľ nebude dostatočne výrazná a nevzbudí v zákazníkovi túžbu po kliknutí, s najvyššou pravdepodobnosťou svoju otázku tiež nikdy nepoloží.

Preč neznamená nikdy
Ak vaša podpora nedisponuje 24-hodinovou prevádzkou 7 dní v týždni a nemôže tak odpovedať na niektoré otázky hneď, dajte o tom zákazníkovi vedieť a uistite ho, že o ňom viete. Ponúknite mu aj elegantný formulár, v ktorom spíše, čo mu leží na srdci a bude vedieť, že si ho stopercentne prečítate neskôr.
Teraz už viete ako na to a môžete sa tak pustiť do nastavovania. Navyše, ak stavíte na naše lišiacke rady, zistíte, prečo toľko milujeme živý chat.